Palvelut
vauvoille

Palvelut

Vauvahieronta

Vauvahieronnan tärkeimpänä tavoitteena on välittää kosketuksen kautta vauvalle rakkautta.

Vauvahieronnalla pystytään

• syventämään vanhemman ja lapsen välistä suhdetta
  • laukaisemaan lihasjännityksiä
  • vilkastuttamaan verenkiertoa
  • syventämään hengitystä
  • parantamaan ruoansulatusta
  • parantamaan unenlaatua
  • tasapainottamaan hermostoa
  • äidin tekemänä lisäämään äidinmaidon eritystä.

Yhdistän vauvahieronnassani intialaiseen vauvahierontaan vyöhyketerapiaa sekä osteopaattisia tekniikoita.

Itkuisen vauvan hoito

Koliikkioireista ja vatsavaivoista ei ole pakko kärsiä, vaan oireita voi yrittää aktiivisesti hoitaa. Hoitoni perustuu ajatukseen, että monien itkuisten vauvojen oireet ovat peräisin lihasjännityksistä, jotka johtavat vatsavaivoihin tai imetysongelmiin. Syitä vauvan itkuisuuteen voi olla monia, mutta useimpia oireita voidaan helpottaa, jolloin koko perhe saa nukkua paremmin.

Itkuisen vauvan hoitoon kuuluu

• vauvan tutkiminen ja hieronta vyöhyketerapiaa ja osteopaattisia tekniikoita hyödyntäen
  • imettävän äidin ravintoneuvonta
  • äidin ja vauvan ravintolisien käytön arviointi ja ohjaaminen
  • kantoliinan käytön ohjaus

Jos kyseessä ovat vain lievät ongelmat, voi yksi hoitokerta riittää. Hoitokertoja tarvitaan keskimäärin 2-3.

Hoitokäynnille on hyvä ottaa mukaan tutti, joka rentouttaa vauvaa hoidon aikana. Varaa mukaan vaihtobody, vaippoja ja mahdollisesti jokin vauvan lempilelu. Jos omistat kantoliinan, ota se mukaan. Juuri ennen hoitoa ei ole hyvä syöttää vauvaa, jos mahdollista. Voit syöttää vauvaa hoidon aikana. Vauvan itkemistä ei kannata pelätä, se on luonnollista. Hoito etenee täysin vauvan mukaan ja aina keksitään keinot, kuinka päästään etenemään hoidossa.

Jos vauva kuitenkin itkee epätavallisen paljon, on hyvä viedä lapsi lääkäriin, jossa voidaan poissulkea sairaudet pois.

Nettiajanvaraus